Jesen – čas, ko dnevi postajajo vse krajši, ko je (vsaj v Ljubljani) prisotna megla in ko se narava počasi odpravlja spat. Vse v naravi se pričenja umirjati in dobro je, da temu ritmu sledimo tudi mi.

Po Tradicionalni kitajski medicini je jesen čas ki ga simbolno povezujejo z elementom Kovine. Kovina predstavlja naše notranje postavljene meje, predstavlja zaščito (pomislite na imunski sistem), organizacijo in natančnost v življenju. In seveda kot vse v življenju, je dobro, da je v ravnovesju z drugimi elementi, oziroma da je elementa kovine ravno prav.

Jesen je povezana z organom in meridianom Pljuč in podorganom in meridianom Debelega Črevesa. Skozi pljuča v nas vstopa zunanji svet – zrak, ki ga dihamo, čez debelo črevo pa izločamo vse kar smo iz zunanjega sveta zaužili. Debelo črevo povezujemo tudi z imunskim sistemom, saj je zdrava črevesna mikloflora predpogoj za zdrav imunski sistem. Organa Pljuč in Debelega črevesa pa TKM povezuje tudi s kožo. Kožo kot organ, ki diha in izmenjuje snovi z okolico, kot dejanska povezava s črevesjem, saj se bo neravnovesje le-tega kazalo tudi s težavami na naši koži.

Neravnovesje znotraj meridiana Pljuč se bo odražalo kot težave z dihali: prehladi, kašelj, bronhitisi, večje težave z astmo;poleg tega pa tudi kot težave s kožo: luskavica, razni dermatitisi in nasplošno bolj izsušena koža in lasje. V jesenskem času lahko še toliko bolj stopi v ospredje občutek neizmerne žalosti, lahko imamo zaznave neizmernega žalovanja (za ljudmi, potovanji, drugimi časi…), če meridian Pljuč ni v ravnovesju. Prav tako se lahko poraja občutek, da ne moremo polno zadihati v življenje ali pa imamo težave s prebavo – neredno odvajanje blata ali zaprtje, kar seveda kaže tudi na neravnovesje meridiana Debelega črevesa. Težave z merdianom Debelega črevesa pa se bodo kazale tudi kot težave v ustni votlini (afte, krvaveče dlesni – kar spet kaže na porušeno mikrofloro), težave v nosni votlini, grlu, vratu in ramenih, saj poteka meridan čez te predele.

Kako bomo okrepili meridiana Pljuč in Debelega črevesa?

Na prvem mestu bo seveda prehrana. Tekom dneva je pomembno, da popijemo zadostno količino vode, ki pa mora biti topla (nikakor mrzla), da hidriramo telo. Hrana naj bo topla, kuhana, lahko je rahlo pikantna, kiselkasta – pomislite kisla repa, kislo zelje, kimchi. Prevladuje naj sezonska zelenjava čim bolj bele barve  – le ta naj bo vedno topla, kuhana/pečena. Bela barva se povezuje z elementom Kovine – proso, riž, krompir, grah, fižol, stročji fižol, blitva, cvetača, tofu, buče… Izogibajmo se mlečnim izdelkom, ki sluzijo telo in še dodatno povzročajo težave z dihali. Prav tako pa nam v jesenskem času lahko koristi probiotična terapija za krepitev črevesne mikroflore.

Pomagamo si lahko seveda tudi z moksanjem ter masažo akupresurnih točk – krožno masiramo in globoko dihamo, vsaj minuto.

LI 20: “Dobrodošli vonj” – s kazalci pomasiramo in nežno povlečemo narazen kotičke kjer se smejalne linije obraza stikajo z zunanjim spodnjim robom nosnic – začutili boste mali vdolbinici. Ob zamašenem nosu, težavah s sinusi, izgubi vonja in okusa ter kadar se počutimo tesnobno.

LU 1: “Glavna palača” – pomasiramo luknjici na zunanji strani prsnega koša ob ramenih, v liniji s prvim medrebernim prostorom. Odlična točka ob dihalnih stiskah, kašljanju, za vse, ki plitvo dihajo, saj pomaga povečati pljučno kapaciteto.

LU 11: “Manjša Kovina”- na zunanjem robu nohtne čašice palca na roki. Masiramo ob bolečem grlu, kašlju, vročini.

Položaji yin joge za uravnovešanje meridiana Pljuč in Debelega črevesa (položaje zadržimo 3 – 5 minut):

  • medeno srce
  • raztegi ramenskega obroča
  • odpiranje prsnega koša – leže na hrbtu, z blazino pod hrbtom

Se vidimo na yin jogi, Daša

ps: naslednji članek bo na temo zime.