Vdihni bolečino, izdihni olajšanje

happiness
Tonglen je osrednja budistična meditativna praksa, ki spreminja naše habitalne vzorce mišljenja in delovanja, je orodje za kultiviranje poguma in povezanosti s svetom. Na začetku nam bo šlo malce težje,zato nikar ne obupajte, če v nekaterih situacijah enostavno ne bo šlo. Potrebujemo čas in razumevanje, sočutje do sebe.

Osnovna vaja je, da vdihnemo vse kar je neprijetno in nezaželjeno ter z izdihom pošljemo v okolico vse, kar je prijetno, sproščujoče, polno užitka. Vdihnemo torej to, čemur se v življenju ponavadi želimo izogniti, recimo našo žalost in jezo ter z izdihom pošljemo ven občutja, ki se jih v življenju oklepamo: srečo, veselje, zdravje.

Vdihni bolečino, izdihni užitek. Vdihni izgubo, izdihni pridobljeno. Vdihni jezo, izdihni razumevanje. Vdihni žalost, izdihni veselje…

Ta praksa nam pomaga premagati strah pred trpljenjem, bolečino in prodre v jedro sočutja, ki je prisotno znotraj vseh nas.

Tonglen je tibetanska beseda za poslati in prejeti. Sama praksa v nas prebuja empatijo in sprejemanje sebe, v tem trenutku tu in zdaj,  z vsemi občutji, ki so v nas. Ko se pojavijo boleča občutja jih vdihnemo in se odpremo za našo lastno trpljenje ter trpljenje vseh drugih, ki se počutijo podobno kot mi. Potem pošljemo ven, izdihnemo olajšanje za vse.

Tonglen je vaja za razširitev miselnega obzorja, za občutenje povezanosti z vsemi bitji. Lahko jo izvajamo med meditacijo, še bolje pa v vsakodnevnih situacijah in stikih, ki jih imamo. S to tehniko se popolnoma zavedamo svojih občutij. Namesto, da bežimo pred čustvi, smo v popolnem stiku z njimi.  Redna praksa podira zidove okrog nas, ki smo si jih zgradili za zaščito  pred svetom in pred nami samimi.

Osnovno pravilo je, da začnemo tonglen z neko situacijo, z občutji, ki so v nas v tem trenutku, in ne kot nekaj abstraknega in nedefiniranega. Počasi širimo obseg na več in več bitij, ki občutijo podobno kot mi.

In to je pot duhovnega bojevnika: nežnost, jasnost uma in odprto srce. Duhovni bojevnik kultivira pogum skozi empatijo in sočutje, tako do sebe, kot drugih.

Več o budističnih praksah za polno življenje si lahko preberete v knjigah budistične menihinje Peme Chödrön. 

Pošlji prijateljem:

Zimski solsticij: 108 Pozdravov soncu

reindeer

V nedeljo, 21.12., @ 18.30* prisrčno vabljeni na prav posebno meditacijo v gibanju!

21.12. 2014 na solsticij ali prvi zimski dan, ko je noč najdaljša, ima ta dan na energetskem nivoju poseben pomen. To je čas, ko prečistimo vse staro, odstranimo blokade ter se lahko resnično zavemo, da iz najnižje točke, iz konca, prične ponovno rasti nov začetek.

Na praksi bomo v času dobre ure  napravili 108 Suryanamaskara A (pozdravov soncu). 108 je tradicionalno število krogljic na jogijskem molitvenem venčku – MALI. Število predstavlja osvobojeno, novo energijo. Predstavlja kozmično energijo, praznino in neskončnost v enem. Več o samem številu <–

Nasvet: Med pozdravi soncu poslušajte svoje telo, duha in poskušajte začutiti energijo vseh prisotnih. Dihajte kot eno z vsemi. Če vam postane vadba prezahtevna, se mirno usedite v položaj otroka in samo občutite vibracijo. Ponovno nadaljujte, ko vam bo spet ustrezalo. Pred prakso spijte dovolj vode!
Na koncu te meditacije v gibanju bomo zimski solsticij podprli še z energijo petja mantre OM. Dogodek traja okvirno uro in pol.

Vstop prost za vse Agni ljubitelje. Naše darilo vsem vam! Dobra karma za vse.

*zaradi dogodka odpade Flow joga Basic ob 18.30!

Pošlji prijateljem:

Obvestilo

Od vključno 7.12. do 21.12. odpadejo vsi termini Qi Gonga, Franklin metode in četrtkov pilates ob 20.00! Hvala za razumevanje. Ostale vadbe normalno po urniku, tudi pilates ob torkih ob 18.30 – vodila ga bo Daša.

Agniyoga center bo popolnoma zaprt / na počitnicah med 24.12. in 1.1.2015.
Mesečne karte kupljene v tem času bodo veljale za + 8 dni dlje.

///

All Qi Gong, Franklin method and Thursday Pilates classes are cancelled from 7.12. to 21.12. Thank you for understanding. All other classes will be held normally, including the Tuesday Pilates @ 18.30 which will be led by Daša.

Agniyoga center will be closed / on vacation from 24.12. to 1.1.2015.
Monthly cards purchased in this period are valid + 8 days more.

Pošlji prijateljem:

Dihanje

breath
Kako dihate? Opazujte svoje dihanje. Kaj vam govori? Je plitko? Neenakomerno? In kako se ob tem počutite?

“Kadar je dihanje nestanovitno, je nestanoviten tudi um, in kadar je dihanje mirno, je miren tudi um.”
Hatha Yoga Pradipika, 14. stoletje.

Za boljše počutje poglobite svoj dih, dihajte skozi nos, saj tako v telo vstopa  bolj prečiščen zrak in samo opazujte, kako se s tem, ko ozavestimo svoj dih, naše misli zjasnijo, postanejo bolj zbrane in osredotočene.

Namesto nagonskih reakcij v maniri “beg ali boj” tako naši odzivi postanejo bolj premišljeni, ozaveščeni in namesto iz možganskega debla izvirajo iz sprednjih možganskih hemisfer, dih pa je orodje, ki lahko spremeni vzorce našega delovanja.  Torej ozavestite svoj dih!

Pošlji prijateljem: